ENERGICA EGO
Technologie. Innovation. Design – Der elektrische Supersportler!
Die Energica EGO ist das erste 100% elektrisch angetriebene Elektromotorrad im Supersport-Format “made in Italy”, das Technologie, Innovation und Design in perfekter Harmonie vereint.
Die EGO ist die Verwirklichung eines Traums “Grün auf zwei Rädern”, die von der erfahrenen CRP Gruppe in Modena, der Wiege des italienischen Motor Valley, ermöglicht wurde.
Das grüne Herz der Energica Ego ist ein Permanentmagnet-Synchronmotor mit Ölkühlung, der in der Lage ist, eine Leistung von 107 kW (ca. 145 PS) mit 4900 bis 10500 U/min und ein Drehmoment von 200 Nm von 0 bis 4700 U/min zu entwickeln.
Die Energica Ego beschleunigt in weniger als 3 Sekunden von 0 auf 100 km/h, um dann mit einer derart entschlossenen Schubkraft eine Höchstgeschwindigkeit von 240 km/h zu erreichen, dass man dem durch ständiges Schalten bedingten Drehzahlabfall herkömmlicher Verbrennungsmotoren nicht lange nachtrauert. Denn die Energica Ego ist auf diese Weise schneller als eine 600 Supersport.
Durch das integrierte CCS-Schnelladesystem mit welchem sich das Elektromotorrad in weniger als 30 Minuten wieder aufladen. Damit sind auch längere Tagestouren problemlos möglich oder Du machst es wie Nico Rosberg und machst damit Monaco unsicher.
Technische Daten
TYPE
Permanent Magnet AC, Oil Cooled
MAX SPEED
Limited at 150 mph (240 km/h)
TORQUE
148 ft lb (200 Nm)
POWER
107 kW / 145 Hp
RIDING MODES
4 Riding Modes: Urban, Eco, Rain, Sport
4 Regenerative Maps: Low, Medium, High, Off
PARK ASSISTANT
Back and Forth (1.74 mph – 2,8 km/h Max Speed)
CAPACITY
11.7 kWh – lithium polymer
LIFE
1200 Cycles @ 80% Capacity (100% DOD)
WARRANTY
3 years on vehicle / 50.000 km – 31.000 miles on battery
RECHARGE
30 min (0-85% Soc) Mode 4 Dc Fast Charge
3.5 h (0-100% Soc) Mode 2 or 3 Charge
BATTERY CHARGER
Onboard, [110-220]V [50-60]Hz, 3 kW. Conforms to Standards SAE J1772 and IEC 62196-2 with pilot signal for charging station interface
LPR FUNCTION
Long Period Rest: allows the maintenance and automatic balancing of the batteries during long period of non-use
FRONT AND REAR WHEEL
Cast Alluminium: front 3.5” x 17” / rear 5.5” x 17”
TYRE
Pirelli Diablo Rosso III – front 120/70 ZR17 / rear 180/55 ZR17
FRAME
Steel Tubular Trellis
SWINGARM
Cast Aluminum
FRONT SUSPENSION
Marzocchi Ø43 mm, Adjustable Rebound and Compression Damping, Spring Preload
REAR MONO
Bitubo Rear Mono Shock Adjustable Rebound, Spring Preload
CHAIN
(16/44) 525 O-Ring Chain
ABS
Bosch Switchable
FRONT BRAKE
Brembo, Double Floating Discs, Ø330 mm, 4 Pistons Radial Caliper
REAR BRAKE
Brembo, Single Disc, Ø240 mm, 2 Pistons Caliper
DASHBOARD
4.3” WQYGA 480×272 TFT Color Display with internal memory for datalogging, integrated GPS receiver and Bluetooth communication 16.7 million colors; 9 Warning Lights; 6 + 6 Current Consumption Lights; Ambient Light Sensor; Real Time Clock; GPS 10Hz. Possibility to view the closest charging stations when connected to MYEnergica App.
CONNECTIVITY
Bluetooth Low Energy
VEHICLE CONTROL UNIT
A Vehicle Control Unit implementing a multi-map adaptive energy and power management algorithm manages the vehicle. It constantly monitors batteries, even in key off position
COLORS
Lunar White / Titan Grey
Red Passion / Titan Grey
Italian Flag Kit (Gold Ergal Kit & Tech Seat red stitching)
SEAT HEIGHT
31.9 inches (810 mm)
WHEELBASE
58.9 inches (1465 mm)
LENGTH
84.2 inches (2140 mm)
WIDTH
34.3 inches (870 mm)
HEIGHT
45.9 inches (1166 mm) (mirrors not included)
WEIGHT
280 kg